Bohumínské drátovny dodávají lana rybářským lodím na Falklandy

|

Společnost ŽDB Drátovna z Bohumína na Karvinsku vyrobila dvě speciální lana, která budou sloužit ke spouštění sítí a jejich vytahování s úlovky na rybářských lodích u Falkland. Na toto souostroví poblíž jižní Ameriky firma své produkty dodává poprvé.

Firma zakázku uzavřela prostřednictvím španělského distributora rybářských lan, se kterým dlouhodobě spolupracuje. „Finální zákazník měl zájem rozšířit portfolio svých dodavatelů a naše společnost uspěla zejména tím, že dokázala nabídnout kvalitní lana za zajímavou cenu a navíc s krátkým dodacím termínem,“ uvedl předseda představenstva ŽDB Drátovny Petr Adamek.

Šestipramenná lana s drátěnou duší jsou dlouhá šest kilometrů a mají průměr 31 milimetrů. „Hmotnost jednoho lana před navinutím na buben činila 12,5 tuny, což je výjimečně mnoho a na rybářská lana poměrně neobvyklé. Běžně tento typ lana vyrábíme do průměru 28 milimetrů,“ uvedl vedoucí prodeje Lanárny Jiří Foltyn.

Expedice lan z Bohumína na Falklandy, které jsou zámořským územím Spojeného království, bude trvat zhruba 45 dnů. Z Bohumína lana odjela ve dvou kamionech se speciální podlahou do španělského Viga, odkud se o jejich dopravu do místa určení postará distributor.

ŽDB Drátovna je dceřinou firmou Třineckých železáren. Má 850 zaměstnanců. Hlavní výrobkové portfolio firmy tvoří tažený drát, žíhaný drát, ocelová lana, pružiny a kovové tkaniny. Výrobky směřují především do automobilového průmyslu, nábytkářského průmyslu, dopravy, těžby nerostů, zemědělství, stavebního průmyslu, strojírenství či zdravotnictví.

Více než 95 produkce firma exportuje, nejčastěji do Německa, zemí Beneluxu, Polska a Velké Británie, lana ale dodává také do USA, Číny, Singapuru, Maroka nebo Spojených arabských emirátů. Mezi její zajímavé zakázky z poslední doby patřilo několik speciálních lan pro evropská horská střediska, například v roce 2020 dodala speciální tažné lano pro lanovku ze Skalnatého plesa na Lomnický štít. Předloni na podzim Lanárna dodala sedm lan pro remorkéry v Suezském průplavu a loni na podzim speciální lano pro pražskou lanovku na Petřín.

Zdroj: ČTK