Státní agentura CzechTrade podpoří mezi lety 2024 a 2027 účast malých a středních podniků na mezinárodních výstavách a veletrzích. V projektu Nové marketingové modely veletržních účastí 2 (NOVUMM 2) může firma získat až 120 000 korun na jednu akci. V programu Nové marketingové modely veletržních účastí v oblasti klíčových technologií 2 (NOVUMM2KET) je to 160 000 korun. Oba projekty jsou spolufinancovány z Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost od Evropské unie.
„Projekty NOVUMM 2 a NOVUMM2KET bezprostředně navazují na úspěšné projekty realizované agenturou CzechTrade v předchozím programovém období, v jejichž rámci bylo podpořeno 1403 účastí českých malých a středních podniků na celkem 167 zahraničních veletrzích,“ uvedla ředitelka odboru fondů EU a kreativních průmyslů v agentuře CzechTrade Martina Handrlicová.
V obou programech mohou firmy vybírat z 60 podporovaných veletrhů. Projekt NOVUMM 2 nabídne akce, které se zaměřují na klíčové oblasti českého průmyslu, jako je strojírenství, těžba nebo obrana, v případě NOVUMM2KET to jsou různé technologie, například ve vodohospodářství, zdravotnictví či finančnictví. Více informací mají zájemci k dispozici na webech projektů.
„Letos se uskuteční jubilejní 30. ročník leteckého veletrhu Aero Friedrichshafen 2024, jehož největším letošním tématem je udržitelnost a budoucnost aviatiky. Agentura CzechTrade zde plánuje společnou českou účast pro široké spektrum inovativních společností, které mají možnost získat podporu z projektu,“ uvedla Handrlicová. Veletrh Aero Friedrichshafen se bude konat od 17. do 20. dubna v Německu.
Agentura CzechTrade funguje od roku 1997. Českým firmám usnadňuje rozhodování o výběru vhodných teritorií, pomáhá zkrátit dobu vstupu na daný trh a podporuje aktivity směřující k dalšímu rozvoji firmy v cizích zemích. Spadá pod ministerstvo průmyslu a obchodu.
Zdroj: ČTK