Zvažujete elektrický vůz s pořádným dojezdem? Pak určitě zařaďte na váš seznam nové elektrické SUV Peugeot 3008. Na jedno nabití zvládne až 680 kilometrů. To je pro představu přibližná vzdálenost z Prahy do Varšavy, Benátek nebo do Basileje. Preferujete spíše klasiku v podobě benzínového motoru? Můžete si pořídit hybridní verzi, která se obejde bez dobíjení a přitom vám oproti klasickému spalovacímu motoru ušetří 15 procent paliva a emisí CO2.
Nový Peugeot 3008 přichází na český trh s velkými ambicemi. K jejich splnění má však nakročeno víc než dobře. Přináší totiž řadu revolučních technologických změn i neodolatelný design, který získal ocenění Red Dot Award 2024.
Svou cestou
Nový Peugeot 3008 se vydal objevovat teritorium zvané „SUV fastback“. Sportovně skloněná záď mu dodala zcela novou odvážnou a atraktivní podobu. Tato silueta je zároveň velmi aerodynamická, což je zárukou intenzivních zážitků z jízdy. Vůz si však ponechal svoji vyvýšenou pozici typickou pro SUV segment, která chrání podvozek a zároveň usnadňuje nastupování.
Prémiový interiér
Také v interiéru se odehrály zásadní změny. Největším překvapením je Peugeot Panoramic i-Cockpit®. Tento systém posouvá požitek z jízdy na vyšší úroveň díky velkolepé jednadvacetipalcové zakřivené plovoucí panoramatické obrazovce s vysokým rozlišením, která v sobě spojuje vyvýšený přístrojový panel a centrální dotykový displej. Zajímavý je také kompaktní sportovně laděný volant. A pochvalu si zaslouží i ergonomicky tvarovaná sedadla, která mohou být odvětrávaná a masážní. Vyhřívání předních sedadel dnes u moderních aut není nic zvláštního, ovšem vyhřívání zadních sedadel, jako nabízí nový Peugeot 3008, to se hned tak nevidí. Úplnou novinkou v rámci modelové řady Peugeot jsou adaptivní boční opěrky předních sedadel, které se elektricky nafukují nebo vyfukují, aby se dokonale přizpůsobily tvaru těla cestujícího.
Elektrická budoucnost
Tyto změny ovšem nejsou nic oproti tomu, co se odehrálo pod kapotou vozu. Tam už totiž neburácí žádný z klasických spalovacích motorů, spíš jen potichu vrní elektromotor. Elektrická verze se dodává v několika variantách: 210, 320 nebo 230 koní, s dojezdem 524 nebo 680 km a jako dvoukolka či čtyřkolka. Pro dosažení této obdivuhodné porce bezemisních kilometrů používá Peugeot E-3008 velkou vysokonapěťovou baterii, jejíž nabití netrvá o nic déle než u menších baterií. Z 20 na 80 procent se dá pomocí rychlodobíječky dobít za necelou půlhodinku. Nabídku elektrických motorů doplňují i hybridní verze. Můžete mít buď plug-in hybrid, který je třeba pravidelně dobíjet, nebo mild-hybrid, který se obejde zcela bez nabíjení a spokojí se s rekuperací energie za jízdy. Cenově je navíc mnohem příznivější než verze spoléhající na zásuvku. Pořídíte ho již za 749 000 Kč.
Ekojízda plná zážitků
Každého řidiče hřeje pocit z používání vozu, který je ohleduplný k životnímu prostředí. Nicméně zážitky z jízdy nesmí chybět. V tomto ohledu vás nový Peugeot 3008 určitě nezklame. Nabízí například jedinečnou jízdní dynamiku, okamžité zrychlení či čtyři režimy jízdy, mezi nimi i módy Sport či 4WD. Nad tím, abyste si radost z řízení náležitě vychutnali, dohlíží armáda nejmodernějších asistenčních systémů. Zahrnuje například sledování mrtvého úhlu s dosahem až 75 metrů, funkce Hill Assist Descent Control a Advanced Grip Control, adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go či poloautomatickou změnu jízdního pruhu. O váš dokonalý přehled se pak postará systém Peugeot VisioPark 3 s jeho čtyřmi kamerami zabírajícími 360° a s dvanácti senzory.
Cena od 749 000 Kč
Operativní leasing od 11 380 Kč / měsíc včetně havarijního a povinného pojištění
Záruka 5 let / 8 let na baterii