Skupina Bezvavlasy loni ztrojnásobila čistý zisk na 79 mil. Kč

|
Zdroj: freepik.com

Prodejce vlasové kosmetiky a doplňků skupina Bezvavlasy, loni meziročně podle předběžných výsledků téměř ztrojnásobila čistý zisk na 79 milionů korun. Tržby skupiny vzrostly zhruba dvojnásobně na rekordních 1,05 miliardy korun a zisk EBITDA před započtením úroků, daní a odpisů činil 115 milionů korun, což bylo meziročně více než třikrát tolik. Do výsledků z loňského roku je podle skupiny zahrnuta koupě distributora kadeřnických značek na českém trhu Hair Servis za asi půl miliardy korun. Společnost také oznámila, že na novou pozici generálního ředitele skupiny Bezvavlasy nastoupí od 1. června Daniel Horák, který předtím řídil lékárenskou síť Dr. Max. Na výsledky a změny ve vedení upozornily Seznam Zprávy a Hospodářské noviny.

EBITDA marže, tedy poměr provozního zisku k celkovým tržbám, v minulém roce byla 11 procent. V příštích letech by tato marže měla podle firmy vzrůst na více než 15 procent. „Naše očekávání ohledně výsledné finanční výkonnosti celé skupiny Bezvavlasy jsou pro další tři roky významně vyšší než proforma konsolidované výsledky za rok 2023, které byly ovlivněny mnoha jednorázovými negativními faktory,“ řekl předseda představenstva v Bezvavlasy Aleš Hudeček.

S ohledem na akvizici společnosti Hair Servis, která podle dřívějších informací stála asi 530 milionů korun, skupina Bezvavlasy o rok odložila expanzi e-shopů Bezvado do dalších zemí. Se zpožděním také otevřel sklad v CTPark Bor v Plzeňském kraji. Vyšší náklady s koupí firmy Hair Servis společnost Bezvavlasy očekává i v letošním roce. Společně s tím skupina předpokládá vyšší výdaje například na digitalizaci.

„Spojením společnosti Bezvavlasy a skupiny Hair Servis vzniká nové uskupení, které může stavět na silném on-line i off-line obchodním modelu. Právě e-commerce bude silně rozvíjeno směrem k B2C (obchodní společnost vs koncový zákazník) klientele v rámci zahraniční expanze, kdy Bezvavlasy a.s. hodlá působit na více než deseti evropských trzích v horizontu tří až pěti let,“ řekl Hudeček. „B2B distribuce (vztah mezi obchodními společnostmi) v Česku pak naopak nabízí obrovský potenciál pro digitalizaci, což podpoří stávající off-line distribuční síť a zároveň posílí a rozšíří stávající zákaznický kmen,“ doplnil Hudeček.

Horák se chce v nové pozici zaměřit na expanzi skupiny v Česku i Evropě a fúzi s Hair Servis. „Cílem je nyní vybudovat profesionální organizační strukturu, která bude schopna dále rozvíjet portfolio produktů, zlepšovat kvalitu servisu zákazníkům, a bude připravena na další akvizice a mezinárodní expanzi,“ uvedl.

Společnost Bezvavlasy byla založena v roce 2011. Specializuje se především na distribuci profesionální vlasové kosmetiky do kadeřnictví. Od 1. září roku 2022 jsou její akcie obchodovatelné na trhu Start pražské burzy a na burze RM-Systém.

Zdroj: ČTK