Tržby společnosti Shoptet, která poskytuje řešení pro tvorbu a správu e-shopů, loni meziročně vzrostly o 40 procent na 580 milionů korun. V Česku, Maďarsku a na Slovensku ke konci minulého roku Shoptet pro své podnikání využívalo 37 000 internetových obchodů, což bylo o 5000 více než předloni. Vyplývá to z tiskové zprávy firmy, kterou má ČTK k dispozici. Shoptet o sobě uvádí, že v Česku drží 63procentní podíl na trhu.
Hodnota transakcí realizovaných přes platební službu Shoptet Pay, kterou podle společnosti využívá 8000 e-shopů, loni dosáhla více než tří miliard korun. Počet transakcí meziročně trojnásobně vzrostl. „Letos chceme dále růst a chystáme další inovace jako například expresní checkout. Tedy možnost zákazníka zaplatit přímo z detailu produktu, bez potřeby projít si celým klasickým checkoutem,“ řekl expert na platební řešení ve společnosti Shoptet Ondřej Buben.
Společnost Shoptet založili v roce 2009 Tomáš Krejčí a Miroslav Uďan. O pět let později ve firmě téměř 70procentní podíl koupil bývalý spolumajitel a zakladatel portálu Centrum.cz Ondřej Tomek.
Obrat e-shopů loni v Česku meziročně klesl o šest procent na 185 miliard korun. Snížil se i počet internetových obchodů, a to o 200 na 49 900, informovaly už dříve on-line vyhledávač Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci. Obrat a počet e-shopů klesá druhý rok za sebou. Nejlepšího výsledků loni české e-shopy dosáhly v posledním čtvrtletí, kdy po třech čtvrtletích poklesu jejich obrat meziročně vzrostl o dvě procenta.
Zdroj: ČTK